Тideland

Тideland
Режисьор: Тери Гилиъм
Великобритания-Канада
В ролите: Джодел Ферланд, Джеф Бриджис, Джанет Мактиър, Брендън Флечър, Дженифър Тили

Земя на приливите… Трябваше ми дълго време да се реша да пиша за този филм. Не защото това е най-шокиращият филм, който някога съм гледала (явно не само аз, защото по цял свят зрителите са излизали по средата на прожекциите от киносалоните). Не защото този филм се отличава с най-добрата актьорска игра, която някога съм виждала и то в лицето на едно 11 годишно дете – Джодел
Ферланд (чудовищен талант, аспекта на чувства и емоции, които това дете може да пресъздаде е неописуем). А защото този филм изтръгна от орбитите им всичките ми сетива. Разкъса сърцето ми.
Взриви мозъкът ми. Постави на златарска везна всичките ми морални възприятия. Идеите за добро и зло. За човечност и нечовечност. За държавност. За дебрите на самотата. За смисъл. И още хиляда, дремещи в мен въпроси се преродиха, гледайки този филм. Няма да ви разказвам историята. Само ще кажа, че във филма няма капка видима кръв. Няма екшън. И за да го разберете наистина, трябва да устоите до самият му край, който до голяма степен го осмисля.

 

Вашият коментар

