Мактуб*

Предварително знам, че съм обречен,
но чукам уверено на врата ти –
погледът, с който ме завърза
и ме доведе до прага си ме посреща –
мен и нуждата ми от любов,
засмуква ме като водовъртеж
и заличава вината, че зад една друга врата
ме чака жена, абсолютно сигурна,
че ме е залостила здраво с двете деца
в студеното пространство на душата си.
Отдавна отдалечените й ръце
ми дават разрешение да си отида,
през угасналите й очи виждам пролука
да избягам от несъществуването
и да ти позволя да нахлуеш в живота ми
като гръмотевица, твърде дълго чакала дъжда,
като пролет след дълга зима,
разрешават ми да вкуся греха
и меда, капещ от устните ти.
Разрешават ми да живея отново, Мактуб –
ти си съдбата, нарисувана на дланите,
с които следвам извивките на тялото ти
и те поглъщам като първа глътка въздух
на новородено, и плача, защото
твърде дълго съм вървял към теб,
твърде дълго не съм те намирал,
твърде дълго съм се залъгвал с подобията ти.
Но сега те намерих, Мактуб
и никога няма да те оставя да си отидеш.

________________
*Мактуб (араб. – مكتوب) буквално означава „така е писано,
съдба“. От мистична гледна точка означава, че всичко вече е
предначертано.

Вашият коментар

